2012. december 8., szombat

Selyemfestés, avagy vajúdtak a hegyek...

...és szokásuk szerint egereket szültek.
Az az én bajom a hernyóselyem festésénél, hogy annyira nincs tömege, hogy azokat a varázslatokat, amiket más kelméknél, pl a selyemmolinónál, vagy karton anyagoknál szépen meg lehet csinálni: a szinek egymásba folyatását, márványozást, stb, a selyemmel  nem tudom elérni.  Ráadásul procionfestésnél az időfaktor is számít, szép lassan veszi át a kelme a festéket, ami közben alkotó színeire bomlik No én  az időfaktor manipulálására találtam ki egy módszert.
26 éve építkeztünk, és a padlófűtéscsövek maradékait arra használtam eddig, hogy a kertben leszúrtam, hogy hol mi van ültetve. Most, mikor kerestem egy viszonylag kis átmérőjű csövet, ezeket megtaláltam. Kilakoltattam belőlük a döglött gilisztákat, jó párszor áthúztam benne a mosószeres rongyot, és a tiszta csöveket  lehetett használni.

  
A 90 cm széles selymet félbevágtam, szódabikarbónás vízbe beáztattam, a csíkok végére madzagot kötöttem, és egy dróttal belehúztam a csövekbe.


A cső végén beöntött festék szép lassan szivárog be a selyembe, ettől vártam a varázslatot. Van vele némi rendetlenség, de mindezt egy kiszuperált ablakon csinálom, a csempéről meg letörölhető. A végét ledugóztam, aztán a másik végén másik színt öntöttem be.

Az eredmény sajna egyáltalán nem az lett, amit vártam. Semmi márványhatás, a színek ugyan egymásba folytak, de én ennél többet akartam.

Újra kezdtem a megfestett anyagokkal, de nem húztam be az egészet, hanem csak így, és a csőben nem volt a selyem összetömörítve, csak a végeknél - miközben a másik végén húztam, szakaszosan öntöttem a festéket.



Az eredmény: lettek foltok a selymen, de én nem ezt akartam. Így is szép, de én másképp szerettem volna. Arról nem beszélve, hogy ekkora hókuszpókusz ugyanazt az eredményt hozta, mintha egy tálban ide-oda csöpögtetek rá festéket, és hagyom békén.
Lehet, hogy selyemmolinóval vastagabb átmérőjű csővel jó lenne ez a módszer, az is lehet, hogy csak nem kellett volna annyira átáztatni a selymet, vagy nem annyira beletömöríteni, lehetne még kísérletezni, csak túl drága ez az anyag a kísérletezéshez.

3 megjegyzés:

dixike12 írta...


Lehet, hogy nem olyanok lettek, mint amit elképzeltél, de hogy nagyon szépek az biztos, és az ötlet a csővel az meg csúcs!Az utolsó kisérlet a legjobb szerintem, a többivel is tudsz valami jót kitalálni biztosan.

Ági írta...

A végeredmény nekem így is nagyon tetszik!!! De egy kicsit örülök, hogy nem sikerült általad is elismert csodákat kreálni, mert a bejegyzés elején egy röpke pillantást vetettem a képekre.... na és már láttam magam előtt, hogy a hőlégfúvó, forrasztópáka, szennyvízcső kollekciómnak ki kell egészülnie pár padlófűtés csővel + hozzá tartozó kupakkal is. Lehet, hogy a foltvarró férjek védőszentje nem engedte, hogy felülmúlhatatlan káprázat sikeredjen ebből a festésből???
Ági

Márta néni azéris írta...

Ági, neked igazad van. De ne feledkezzünk el a reszelőpucoló keféről, és a macskapucoló keféről se, ami szintén elengedhetetlen kellék. (a pancsingoláshoz)