2013. március 20., szerda

Kulturaquiltek. Csehország.



Csehországról nekem Hrabal jut eszembe, ő a legmeghatározóbb. A galambetetése a kórház ablakából kilógva nagyon képben volt, de  mivel ezeket a kis munkákat én a szobám falán tartom, nem lenne jó mindig ezt látni.
Ezért aztán Jablonec lett a nyerő nálam, az üveg őshazája. Itt már a 16. században volt üveggyártás, és nagy az esély, hogy már az afrikai bennszülötteket is az ott gyártott gyöngyökkel kápráztatták el a hódítók. No meg izgatott is, hogy tudok-e valami üveggolyóhoz hasonlót varrni selyemből.

Technika a következő: a hernyóselyemre gyapjút nuno filcezek úgy, hogy kerek részek legyenek kihagyva. Rádolgozva látszik, hogy a gyapjú milyen finoman, és egyenletesen húzta össze a selymet.
 Aztán ezeket a kis domborodásokat hátulról kitömöm, és letűzöm.












 Aztán kifestem, és csillámporal megszórom. Mindenféle festéket kipróbáltam, pl az üvegfestéket is.

Ezen a közelin látszik, hogy ez egy üveggolyó. Vagy legalábbis én annak szántam.

 Varrtam még rá gyöngyöket, meg gombokat, meg strasszokat, csupa olyasmit, amit Jablonecben gyártanak. (Bár ma már lehet, hogy a jabloneci gyöngy is Kínából jön. Ismerős ugye a mondás, hogy a világot isten teremtette, minden mást Kínában gyártanak)


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Τhаnks for shаring your thoughtѕ about
brоnx. Regardѕ

Аlso visit my hоmеpage: V2 Cigs reviews

Kinga Izabella írta...

Nagyon mutatós!