2012. január 4., szerda

Kalandozásom Bubifóliában.

A nuno filcezéshez szükségem van két darab 200x100 centis légpárnás fóliára, magyarul buborékfóliára. Mivel már régen használom őket, igen viseltesek.  Nem azért, mert kipattogtatom belőlük a levegőt, pedig de szeretném, de türtőztetem magam. Csak hát a használatban elöregszik.
 Az eredeti fóliáimat a lányomtól kaptam, aki a munkahelyén a szemétből szedte ki, de azzal adta át, hogy anya, az állásommal játszok, ilyet tőlem többet ne kérj. Mit mondjak, rémálmaim rémálma, hogy miattam kirúgják lopás miatt a lányomat, no de semmi gond, itt vagyok a műanyagok városában, körbevéve mindenféle műanyaggyártó cégecskékkel, nem lesz gond a beszerzése.
Első utam a Polipack KFT-hez vezetett, ahol roppant készségesen közölték, hogy 150 méteres egy tekercs, hányat kérek?  Mert levágni, azt sajnos nem tudnak, csak így árulják. De próbáljam meg a műanyagboltokat.
A városban több műanyagbolt van, de még ahol leltároztak, ott is nagyon készségesen irányítottak tovább, a műszaki boltokba, ahol csomagolóanyagként biztos találok. Több üzletet megnéztem, de csak polisztirol habból készült formákat mutattak, és dobozokat, de próbáljam meg a Jabilt. Ez egy nagy összeszerelő üzem,  ahol rengeteg bubifólia érkezik beszállításnál. A biztonsági őr nagyon készséges volt, megmutatta a szemetes konténereket - távolból -  a lopások megelőzésére zárt láncú a göngyöleg megsemmisítés, ahogy leszedik darálják, és úgy kerül a zárt, csak gépek által nyitható konténerekbe a fólia is. Komoly.
A kínai boltokat is megnéztem, de ők  dobozokban kapnak mindent,   a zöldségeseknél találtam fóliát, de bubi nélkül, és kicsi darabokban.
Rám esteledett, mire visszaértem az Ipari Parkba, mert egy kedves eladó felvilágosított, hogy a bubifóliát ott gyártják, a Laplast üzemben,  biztos le fognak vágni nekem egy négy méteres darabot. Az üzem már zárva volt, biztos csak egy műszakban dolgoznak.

De rengeteget tanultam a nap folyamán.

Olyan boltokat találtam, amiknek létezéséről eddig fogalmam nem volt.
Olyan kedves, és készséges emberekkel találkoztam, hogy elhatároztam, hogy ha egyszer nagyon magányos leszek, és emberi szóra vágyok, csakis bubifóliát megyek keresni.
Némi halvány bepillantást kaphattam arról, hogy milyen szigorú és szervezett élet folyik egy nagyüzem kapuin belül.
Megtudtam, hogy Bay Zoltán utcának hívják az utat, ahol én a territóriumomra menet nap mint nap elbiciklizgetek. (Bay Zoltán magyar feltaláló volt, 92 évig élt, naná, hogy Amerikában, a fotoelektronsokszorosítót, és a Föld-Hold radart ő találta fel)

Csak még bubifóliám nincs.

12 megjegyzés:

Lonci (Győr) írta...

Lám, lám, hová jut a magyar foltos, ha valami szokatlant keres? Nekem is egy van, amit kincsként vigyázok. Bár nem túl nagy de fontos számomra. Borotvahabos festésnél nagyon jó szolgálatot tesz:-)))

katafolt írta...

:)

Bútorüzlet. Én onnan kértem, elég nagy darabok is voltak.

Mariska írta...

El se tudom képzelni mire és hogyan használod a bubis fóliát!
Nekem még csak csomagoláshoz kellett, de ahhoz a postán árulnak borítékot.

Polyák Ildikó írta...

Márta, drága, én tudok itt a közelemben venni méterre, de hogy juttassam el? Jó nagy terjedelmű négy méter.

Márta néni azéris írta...

Még holnap hátravan a Laplast, és megnézem a bútorboltokat.
De ezek szerint kellene csinálni egy tutorialt nuno filzből.

vadrózsa írta...

Élvezettel olvasom bejegyzéseidet!És milyen érdekes! Nyugdíjba kellett jönnöm, hogy megtudjam, milyen sokoldalú ember Vagy! Gratulálok,és remélem, hogy a "kalandozásodat" végül siker koronázza!
Tetszik az új országnév! :-)))

Márta néni azéris írta...

Piroska, mit gondolsz, én kiről írtam ezt a mondatot az előző bejegyzésben: Érdekes emberekkel találkoztam, sőt régi ismerősöknek is találtam olyan új oldalát, amit nem ismertem.

Nádasdi Szabó Zoltán írta...

Kitartás, Márta néni! :-)))

Márta néni azéris írta...

Kitartottam, és örömmel jelentem, hogy ma délelőtt 11 órakor a Laplast nagyon kedves ügyintézőjének segítségével 4 méter bubifólia boldog tulajdonosa lettem. Mondom én, hogy jók az emberek, csak bízni kell, és nem feladni.

ezkriszti írta...

Hurrá! Biztos gyönyörű lesz. De jó lenne élőben látni a készülését.

F.Gina írta...

Nagyon örülnénk egy tutorialnak :))

ezkriszti írta...

Én mondjuk egy bemutató tanfolyamnak is. Csak azok a távolságok, azok ne lennének.