2019. augusztus 26., hétfő


Mese a háláról és a hálátlanságról.

 

34 éve, mikor kerttulajdonosok lettünk, szinte legnagyobb vágyam volt, hogy nekem egyszer tubarózsám legyen. Ez a virág az illatával, tisztaságával, tökéletességével levett a lábamról. Sikerült hagymákat szerezni, és tanácsokat is az ültetéséhez, legfontosabb volt, hogy friss marhatrágyába kell áztatni ültetés előtt egy hétig. Semmi gond, akkor még a faluban elég sok tehén volt, Virág Béla bácsi, egy tehenesgazda csendes elnézéssel figyelte tüsténtkedésem a tehenei körül, lestem melyik emeli a farkát, hogy szaladhassak a vödrömmel a drága matériáért. Mint frissen odakerült körzeti ápolónőnek ez a tevékenységem aligha alapozta meg a jó hírnevem, de megértően fogadták furcsa viselkedésemet. A hagymák áztak, aztán a kert főhelyére a legjobb talajba kerültek, locsoltam, kapáltam, énekeltem nekik, és vártam az  augusztust, ami eljött, és elment, és a szeptember is, de az én tubarózsám sajnos virágot nem hozott. A hagymákat felszedtem, aztán következő évben kezdtem előről.  És még jó néhány év kellett, hogy belássam, a tubarózsa nem szeret engem.

 

Elmúlt 33 év, és tavaly ősszel egy szomszédasszonyom meglepett négy csomó tubarózsahagymával. Mondtam neki, nem, nekem nem kell, itt már tehén egy sincs, és az én kudarctűrő képességemet ez a virág már jó párszor csúcsra járatta, de végül csak nálam maradtak a hagymák. Egy csomót gyorsan átpasszoltam a zöldkezű szomszédasszonyomnak, akinek a keze alatt még a paradicsomkaró is kihajt, hadd szórakozzon vele. Nekem már helyem se volt elültetni, kapartam egy kis gödröt az augusztusi liliomok mellé, és bekapartam a hagymákat. Többet eszembe se jutottak, legfeljebb mikor a liliomok levelek alól kilógó leveleit a fűnyíróval megstuccoltam.

 

És most jön a zöldkezű szomszédasszonyom, és kérdezi, hogy mi van a tubarózsámmal, mert az övé már hozza a bimbókat. Tényleg? No nézzük csak. Széthajtogattam az augusztusi liliom leveleit, és láss csodát, szegény tubarózsám  sápadt nyomorú kis levelei közt hét virágszál feküdt a földön, és lapos kúszásban próbáltak valahol fényt keresni az ágaskodó bimbóknak. Szegényeknek nemhogy marhatrágya nem volt, de fény, levegő, víz se. Igaz, a jégesőtől is megvédte a liliom.

 

No amit én éreztem. Mert ha valaki tudja kényeztetni a növényeit, én nagyon tudom. Tápoldatok garmadája közt válogatok kedvenceimnek, de kapnak hetente csalánlébe áztatott tyúktrágyát is, Bioplazma levéltrágyával kombinálva. Csak ez a szegény tubarózsa nem kapott semmit, mégis kitaposta az utat a szivemhez.  És ott van a sose virágzó bugim, az épp csak vegetáló vérvirágaim, akik csendes utálattal szemlélik a többi virág tobzódását, pedig megkapnak minden jót.

 

Lehet gondolkodni. Az életben nem így van? Vannak kedvencek, akiért kitesszük a lelkünket, és azok fütyülnek ránk.  És van akit látni se akarunk, és azok mégis megtalálják a módot, hogy valahogy a lelkünkbe férkőzzenek. Hát ezt tanultam én a tubarózsától.  



5 megjegyzés:

dercy lyne írta...

Sziasztok. Imádni fogom, hogy bizonyságot teszek veled. Néhány hónappal ezelőtt az emberem egy másik hölgyért hagyott el engem. Nagyon szeretem őt, és én csak öngyilkosságra gondoltam. Többféleképpen próbáltam, de egyik sem működött. Úgy döntöttem, hogy online olvastam és olvastam a varázslatokról és a varázslatokról. Próbáltam, sok pénzt vesztettem, de ugyanaz az eredmény. Majdnem feladtam, amíg egy olyan varázslóval találkoztam, amely meggyőzött a sikerről, és elolvastam az emberek hozzászólásait az ő honlapján. Szkeptikus voltam, amikor kapcsolatba léptem vele, mert sok pénzt vesztettem el. Két hetes varázslás közben az emberem hazatért hozzám ... Most az emberem nagyon tanult és jobban szeret. Most 2 hónapos vagyok, és örülök, hogy visszatértem az életembe. Azt tanácsolnám, hogy vegye fel a kapcsolatot ezzel a hatalmas varázslógondlóval, aki második esélyt adott nekem a boldogságra és a szerelemre, próbáltam néhány varázslatot, és egyik sem működött. Ha valaki segít visszahozni a szeretetét, és elvezeti Önt az életmegoldások keresésében, az ő. Vegye fel közvetlenül a -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com e-mail címet ...... Whatsapp-ot is felhívhatja a +2349083639501 telefonszámra. Áldottnak lenni.

Márta néni azéris írta...

Köszönöm a jótanácsot, de nekem semmi varázsolnivalóm nincs. Legalábbis olyan, amit más varázsolhatna, mert a varázslat bennünk van.

Névtelen írta...

Sajnálom, hogy nem ír újabb bejegyzést.Kedves Márta néni,ugye jól van?

Márta néni azéris írta...

Köszönöm jól vagyok, csak kicsit savanykásabb letttem.

vadrózsa írta...

Szia, Mártika!
Véletlenül kerestem rá a blogodra, és láss csodát: még mindig írogatsz. Azt hittem, már Te is abbahagytad, mint én... Már nem kapok jelzést, ha újat raksz fel.

Örülök, hogy rákerestem, és majd szétnézek máskor is, mert tetszenek az írásaid!