2013. június 17., hétfő

Mai extra

egyik érdekesség amit ma fotóztam a járdán, ez a hangya, ami ide-oda huzigálta ezt a döglött pőcsiklegyet. Az esemény elejéről lemaradtam, nem tudom, a hangya ölte-e meg, vagy halva találta, és arra se volt időm, hogy megtudjam hova hurcolta el végül, de maga a cipekedés lenyűgözött. Kb úgy aránylik a hangya és a pőcsik egymáshoz, mintha egy ember húzogatna egy  kamiont, aminek ki vannak szedve a kerekei.És olyan sebességgel, hogy alig tudtam  utánaigazítani a fényképeződépet.

A másik érdekesség, hogy megjött at EON számla.Ez így nem érdekesség, minden hónapban megjön, az összeg se érdekesség, átalánydíjasak vagyunk, azon se lepődök meg, hogy előre kapjuk két hónappal, könnyebb egyszerre postázni a három hónapot.
Ami meglepett, egy új tétel az elszámoláson: bankszámláról levéve, a bankszámlán maradt összeg 40 153 ft. Így.
Honnan tudja az EON, hogy a mi bankszámlánkon julius 23-án, mikor le fogja venni az összeget mennyi pénz lesz, és mennyi marad? Elvileg azt se tudhatja, hogy most mennyi van, mert ezt a banktitok biztosítja, de előre hat héttel, hogy mennyi lesz, még én se tudom, nem ők.
Ha valaki az erre járók közül tudja, hogy mi értelme van egy ilyen tételt betenni a számlába, kérem ossza meg velem. Hacsak nem egy ilyen ex has számmal nyugtatja meg magát az EON, hogy szegény nyugdíjast nem ő fosztotta meg az utolsó fillérjétől.

7 megjegyzés:

Ági írta...

Nem vagyok banki szakember, de gyanítom, hogy nem a privát bankszámlára gondolnak, hanem az eon-nál lévő folyószámlára. Én azt gondolnám, hogy ennyi tartozás marad az eon-nál a most kiszámlázott összegekből, ha ez a számla be lesz fizetve. De aztán már én sem csodálkozom semmin sem.
Ági

Márta néni azéris írta...

Az eonnál nincs folyószámlám.Csak az OTP-nél.Tartozásom sose volt, most sincs sehol. De már azon se csodálkoznék, ha a majdan elfogyasztott áram árát már most tartozásnak tekintenék.

Ági írta...

Az eon-nál mindenkinek van számlája, csak mi ott mindig tartozunk :-( A majdan elfogyasztott áram ára a tartozás, igen! , mert ők már előre kiállították a következő hónapokra a csekkeket, csak a befizetési határidő más-más. Szerintem tutira nem látja az eon az otp-s számlaegyenleget.
Ági

Márta néni azéris írta...

Akkor megnyugodtam. Bár hogy mire jó mindez, ki tudja.

Fernel írta...

Szóval egyet kell értenem Marcsi és Ágival, sajnos ez a szolgáltatók mentalitása. Nekem volt hasonló meccsem, más ügyből, a Tigázzal, amikor is Gizike a februárban elutalt díj összegét- hehe, az is átalány jóváírta áprilisra, mert hogy neki valamilyen oknál fogva úgy volt logikus, és én nem írtam számla sorszámot, akkor szerintem a legrégebbi, ne adj isten lejárt tartozásra kompenzálunk mindig, normális cégeknél így megy. Na a Tigáz nem normális, mert nem tudott pontos felvilágosítást adni, többszöri kérésemre se, hogy a Tartozik- Követel oldal hogyan áll. Azt csak mi gondoljuk, hogy majd egyéni számlán tartják nyilván az ügyfél felé kibocsátott számlák összegéből a lejárt, illetve a nem lejárt követelést. Tehát nem fog tudni egy adott pillanatra reális egyenleget mondani,mert ő minden kibocsátott számlát követelésként kezel, függetlenül attól, hogy lejárt, vagy nem lejárt követelés. Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy mivel átalányt fizetünk, esetlegesen ténylegesen, fizikailag esetleg el sem fogyasztott szolgáltatást kezelhet akár lejárt tartozásként.
Azé én a fogyasztóvédőknél csinálnék egy kis nyűgösködést, pont amiatt, amit nem szégyelnek ráírni a számlára. Hja, tudom, a papír mindent elbír.

Márta néni azéris írta...

akkor még az is előfordulhat, hogy a még fel nem használt áram tartozásáért kamatot fognak kérni? Vagy legyek csendbe, ne adjak ötleteket nekik?

Ági írta...

Nem kér kamatot, csak ha lejárt a számla. Arra viszont ügyelni kell, hogy mindig az éppen aktuális csekket kell befizetni, érdemes megnézni a fizetési határidőt és ellenőrizni. Én évek óta átálltam a havi leolvasásra, mert minden évben kiszámoltam, hogy a szolgáltató járt jobban az átalánnyal. Tudom, az az érv az átalány mellett, hogy télen nem lesz hirtelen magas a gázszámla. Képes vagyok a saját dobozomban gyűjtögetni nyáron a télire valót! (nem véletlenül erőltetik a szolgáltatók az átalány fizetést!!! ) Minden hónapban neten diktálok, úgy kapom a számlát. Amióta így van, azóta nincsen bajunk az eon-nal. Ráadásul az eon internetes kezelő oldala jó, nyomon követhető, visszakereshetőek a számlák is. Érdemes megfontolni a havi leolvasást, igaz csak éves elszámoláskor engedélyezik tudomásom szerint.
Ági