2013. június 11., kedd

XIV. ORSZÁGOS FOLTVARRÓ TALÁLKOZÓ II.

valamiért nem tudom folyamatosan írni a bejegyzést, így részletekben fogom.

Tehát kezdtem a kisebb feliratokat csinálni:
SZÉKELY KATI, CÉHMESTEREK, KULTURAQUILTEK,DÁN MUNKÁK, MÁRTA NÉNI.

Közben rendre érkeztek a kulturaquiltek munkái, és nagy örömömre a kiállítóteremben feltehettük nagyon szépen, szellősen, szóval profi módra. A nuno filz tanfolyamomhoz kaptam egy szép termet, amit berendezhettem a magam munkáival, kiválogattam a tíz legszebbet, és teljesen meghatódtam mikor feltéve megláttam, mert még sose voltak így együtt a munkáim.








Aztán pénteken este jött a telefon, a kulturaquilteket át kell költöztetni, sok a dán munka, nincs hely. (mivel már csak a Duna vízállásában tudtam gondolkozni, a dán áradat miatt evakuálni kell a kulturaquilteket) De a szívfájdalom csak addig tartott, míg a dán munkákat meg nem láttam. Mert ezek olyan remekek, amik megérdemlik a legszebb kiállítótermet. Megnyugszok, mikor látom, hogy a kulturaquiltek előtt is mindig állnak, és az elkapott szavakból azt veszem ki, hogy értik a látogatók, hogy miről is van szó.
  A pályázatra érkezett munkáknak is mindnek van helye, erről nem írok itt, mert a céh honlapján mind fent lesz rövidesen.

Aztán jött a nagy nap. Megkönnyebbültem, mikor láttam, hogy kinn van a felirat a ruhatár felett:
Hogy mindennek helye van, minden profi, és a fityegőkkel a fülünkben örömmel láttuk, hogy özönlenek a foltosok. Mindenki megtalálja a néznivalókat, mindenki tele szájjal örül, egymásnak, a munkáknak, a profi szervezésnek, és a közhangulat szivet melengető.
11-kor bevonulunk a szinházterembe, egy frappáns, jól szervezett megnyitóra, díjátadás kivetítővel, profi módra, a műsorból itt csak a Kisbocskor együttest emelném ki,a négyszáz nő lelkét mi se tudná jobban megmelegíteni, mint ezek a tünemény gyerekek.
A kép nem jó,de emléknek elég, lóg a lába lóg a.

Délután jön a tanfolyamom,  kész ideg vagyok, mit fogok elfelejteni, mi maradt otthon, jönnek-e a jelentkezők, meg lesznek-e elégedve a szinekkel, amiket festettem, De minden oké, jönnek még új jelentkezők is, de mikor kiderül, hogy ez nem ingyenes tanfolyam, maradnak hatan, akik  jelentkeztek, kényelmesen dolgozhatunk.












Jöttek nézelődők is, és a helyi TV, de én már nem is tudtam, hogy kinek mit mondok, csak reménykedek, hogy nem nagy marhaságokat, vagy ha igen, kivágják.



  A kész sálak a készítőkkel (Gerti már elment a vizes sállal, ment a busz) a mosolyuk elárulja hogy meg vannak elégedve a munkájukkal, nekem pedig ennél nagyobb öröm nem is kell.













 Este fizikailag kicsit fáradtan, lelkileg annál inkább feldobva megyünk vacsorázni a Hotel Főnixbe. Hiába a jó zene, nemigen akarnak táncolni  a lányok, így elég korán mi is eljövünk.

Másnap elég korán megyek, még üresek a termek, tudok fotózni, újra megnézni nyugodtabban a műveket, rácsodálkozni, beszélgetni, meleg szívvel hallgatni, hogy de jó lehet ebben a városban élni (tényleg jó) milyen vendégszeretők itt az emberek (tényleg azok) és milyen jól éreztük magunkat (mi is)

A képeket most nem teszem ide, csak egyet, ami hozzám a legközelebb állt:

 Jóföldiné Fejes Edit kérészei csak úgy zsezsegnek a képen. Este elmegyek bicajozni a Tiszához, de akárhogy nézem, nem virágzik, pedig itt az ideje.

Summa summárum ha valaki sok kedves szót akar hallani,  sok dícséretet kapni, ha azt akarja, hogy elolvasszák a szivét, varrjon foltokat, és   legyen részese az ilyen találkozóknak.



9 megjegyzés:

dixike12 írta...

Nagyon sajnálom, hogy nem tudtam elmenni, biztos nagyon jó és szép volt minden.

Juhizs írta...

Drága Márta,
kapcsolódnék Dixikéhez - úgy is tudod... Öröm volt olvasni, köszönjük szépen a beszámolót ! Jó pihenést :)

Trudi írta...

Nagyon jól éreztem magam, köszönök mindent, csodás lett a sál, remek volt a nap.

a Matula ikrek írta...

Csodás beszámoló, köszönjük! :o)
Azok a feliratok... szuperek!

Jóföldiné Fejes Edit írta...

Drága Márta!
Most találkoztam a bejegyzéseddel.
Fájlalom, hogy nem tudtam menni, de a Te beszámolód olyan, mintha személyesen is ott lettem volna.
Csupa szépet és jót hallottam a jelenlévőktől a szervezésről, a kedves fogadtatásról, a szép megnyitóról,a műsorról, a művek méltatásáról, a tanfolyamról.A képek tanúsága szerint nagy számú, szép pályaművek érkeztek, nem csodálom, hogy bajban volt a zsűri.
Végtelen hálás vagyok a kérészeim méltatásáért. nagyon örülök, hogy tetszett.Köszönöm Neked és gratulálok Nektek ezért a nívósan megrendezett és lebonyolított - méltán sikeres- országos találkozóhoz!szeretettel: Edit

dióhéj írta...

uhh Mártanéni, nézd csak mit találtam, ahogy megnyitottam a google readert: http://martaneni.blogspot.com

Márta néni azéris írta...

Ez érdekes. Vajj hogy jövök én ebbe? Dől hozzám a font, és még csak nem is tudok róla?

Névtelen írta...

Kedves Márta néni!
Nagyon várjuk már az országos találkozó folytatását!!!!

Márta néni azéris írta...

Én is ezt mondtam az igazgatóhelyettesnek, és olyan jellegzetesen dörzsölte össze a jobbkeze I-II-III ujját.