2013. május 29., szerda

Eperfagyi

Az idén gyönyörű az eper. Tán még ilyen szép sose volt a közel harminc év alatt, mióta kertem van. És ahhoz képest, hogy milyen vacak idő van, esik, esik, és hideg van, ehhez képest még meg is érik. Mi lenne, ha még az idő is jó lenne. (ja, és nincs fokhagyma íze)

Leírom kedvenc eperfagyimat, ahogy én csinálom.
Titka, hogy az eper legyen félig megfagyva. Ha friss eperből készül, majdnem megfagyasztom, ha a fagyasztóból veszem ki, nem engedem ki teljesen.  Kb fél liternyi eperhez kb 20 dkg cukrot teszek, és -2-3 amennyi maradék tojásfehérjém van (komolytalannak tűnik, de tényleg mindegy, fölösleges dekázni) Mindezt kemény habbá verem. (hogy táncolni lehessen a tetején, mint mondta Öreganyám, akitől tanultam) Eztán lazán belekeverünk 3 dl tejszínt. (nem verjük, csak mint a piskótába a lisztet.) Beöntjük valamibe, és kifagyasztjuk. Ha arra készülünk, hogy egy ülésre megeszi a társaság,  lehet kuglófformába, amiből kicsit kiolvasztva kiborítjuk, és szeleteljük, de ha csak magunknak készül,  fagylaltoskanállal adagolható.

Persze nem csak eperből jó, bármilyen más hasonló gyümölcs, málna, szeder is jó.    

3 megjegyzés:

Czkriszta írta...

A tejszínt nem verjük fel vagy csak a kettőt együtt nem?

lilapereszke írta...

Lehet, hogy a főld meleg és az a hő elég neki az érésre. A gombák is egyes talajtípusokon most nőnek, máshol meg nagyon kussban vannak.

Márta néni azéris írta...

Felverhetjük a tejszínt, de én már leszoktam róla, és így is tökéletes.