2012. február 2., csütörtök

Kedvenc hálótársam

...jelenleg ez a melegvizes palack. Mert szeretek hűvös szobában aludni, de hideg ágyba lefeküdni, azt nagyon nem. Ez a remek darab már minimum harminc éves, nem is tudom, hogy gyártanak-e még ilyesmit, pedig sokkal jobb, mint az elektromos melegítő, mert nem gabalyodik az ember a vezetékébe, nem kell kikapcsolni, mikor már elaludt az ember, mert ez ha megtette a kötelességét, magától kihűl.

Kemény hidegek jönnek, már ma is -12 fok volt, és még most kezd majd hűlni, holnaptól meg soha nem látott havat ígér a meteorológia.  Még emlékszek az 1985-ös nagy hóra, mikor otthon szültek az anyukák, mert el voltunk vágva a kórháztól,  és az emberek pánikban voltak, hogy nincs kenyér, és mikor lett, ötösével vitték, aztán a kukában landolt a száraz kenyér, én már akkortájt is magam sütöttem, és csak mosolyogtam.
Most van öt csomag élesztőm, és 10 kiló lisztem, kb 13 kiló kenyér jön ki belőle, ez egy utcának elég lesz egy hétre. És biztos ami biztos, a tiszatarjáni csirkéstől hoztunk tíz frissen vágott csirkét a fagyasztóba. Nagy mulatság volt őket kibelezni, de nagyon guszta sárgás bőrük van, és a bögyükben igazi kukoricadara volt.

A hó a föld zsírja.- mondta nekem egy bölcs öregasszony. Nagyon várom, hogy meg legyen zsírozva a kertem, persze beérném 20-25 centivel. Ma, gyertyaszentelő napján szikrázóan sütött a nap. Nem jó kilátások, hosszú telünk lesz.




hétre.

6 megjegyzés:

Kati írta...

De érdekes. nem is láttam még ilyet. Régebben amikor fáztunk az ágyban anyum műanyag palackokat töltött meg melegvízzel, azt tettük be az ágyba magunk mellé. Nagymamám pedig vasalóval melegítette be nekünk az ágyat:)

a Matula ikrek írta...

Ilyet csakis angol vígjátékokban láttam eddig. :o)
Nekünk a cserépkályha oldalán szokta apukánk vagy anyukánk megmelegíteni a paplanokat. Az volt az igazi...

Névtelen írta...

Én persze ismerem ezt a melegítőpalackot, nem vagyok már fiatal :o)
Azt nem szeretném, ha hosszú tél lenne, mondjuk a jövő hét végig lehet hideg, de utána nagyon gyorsan legyen vége :o)

Annamari írta...

Ez az első tél mióta felnőtt vagyok amikor örülök a nagy és még nagyobb hónak (a tavalyi ősz után).
Nálunk mégis úgy néz ki nem lesz akkora hó, Erdélyben legalábbis, de remélem, nem fog gyorsan elolvadni, csak lassan, hogy a föld beihassa.
Én csak a normális hőmérsékleteket várom, a -5 az már okés.

Márta néni azéris írta...

A hóesést már én is nagyon várom, csak nem szeretném, ha a temészetfelelős túlzásba esne. Sűrű hóesésben havat lapátolni, bejönni, mint hóember, és inni egy kis forralt bort,...na ezt várom nagyon. És fagy is legyen, mert tavasszal a kiengedő föld fagyának az illata semmivel össze nem téveszthető, és nagyon meg tudja a lelkemet bizseregtetni.

lilapereszke írta...

A Nagypapámnak is ilyen volt, vagy az IKKA -ban vette vagy Ámerikából hozták neki egyenesen :-) Az pedig már több, mint 50 éve volt. :-)))